Xente qu'anda perequí :-)

viernes, julio 04, 2008

¿Autonomía Universitario o Impunidá?

¿Autonomía Universitario o Impunidá?

Ye curioso qu’una camada parásitos universitarios (nesti casu de la facultá filoloxía uvieína) invoquen el mitu de la autonomía uiversitaria pa tapar la vergoña de sufrir el reproche social polos sos propios comportamientos corporativos, gremiales y endogámicos. La cosa nun va, daveres, de si l’asturiano sí o l’asturiano non, sinon, meyor, de lluches de poder, zunes y enfotos personales, basoria pasional arreyao a nomadía personal y egoísmos idólatres. La cosa va de lo que ye, una llobada que, diciendo sirvir a la sociedá que bien la alimenta, anda a les sos deleres ayena a la sociedá.

Va tiempu, y nello acordio con Francisco Sosa Wagner nel so llibru (editorial Thomson-Civitas), que les universidaes (públiques) españoles nun son otra cosa qu’un ñeru de relaciones clientelares, corrupción y nepotismu, too ello, faltaría más, financiao con perres públiques. La d’Uviéu nun ye cosa diferente. Abasta con mirar quiénes corten el bacalláu, les castes familiares que dominen departamentos enteros, privilexos y regalíes que gocien inútiles presuntos investigaores, eméritos y demás gandaya docente y/o funcionarial. Daveres que podríemos prescindir de toa esa mierda, esa nomenklatura, esi sistema arcaizante d’indefensión. La pretendida autonomía universitaria ye un mitu que sirve a escuros intereses de naturaleza, cómo non, económica.

La tópica diz que la universidá ye un comederu. Nun voi yo dicir que non. Pero lo que nun diz la tópica ye que ye, tamién, llúriga de castronos, desafogaos y reaicionarios, españo-llistos, españo-chales y filofaciosos. Solo queden comunistonos de bocuca, isquierdosos de pose PSOEra y poca independencia de mente.

Depués de producir ellos, digo esos parásitos, l’españíu interesosu del status-quo del asturiano colo que s’anició la rempuesta social, surden voces lloramicoses de la facultá de filoloxía esmoleciendo pol “ataque a la autonomía universitaria”. Pero, daveres, la cosa nun se trata d’eso, porque lo qu’esos desafogaos invoquen ye otru conceutu en cuentes d’autonomía: impunidá. Pescánciese impunidiá nel sen de “irresponsabilidá.”, ello ye, nun tener de dar cuentes a naide cuando esi naide ye la sociedá que-ys paga y (llaceriosamente) permíte caltener el privilexu de siguir viviendo na corripia esquisito de la escelencia. A lo que parez, l’autonomía fadría que ciertos comportamientos, decisiones y fechos salgan de baldre pa quienes dicin tar baxo’l paragües universtariu. Y a la hora d’invocala toos, bonos y malos, se xunten nel mesmu enfotu defensor: tan importante y productivo ye l’inventu.

Lleo prestoso cómo un tal Fernández de Castro llora en desconsolancia, cualu escagaleráu, el ser oxetu d’amenaces escontra la so persona. Ignoro si ello ye verdá puesto que trátase d’afirmación de parte, que diría un peritu en lleis. Pero nun tien desperdiciu l’afirmación que soliña, en negrina, el periódicu que, piadosu, acueye la so pena, (El Comercio, 4/7/2008): “los ataques asturtzales contra mi....”. Una másima enerxético diz que ún recueye lo que sema, qu’atopamos en camín aquello que merecemos, que los semeyantes atráense mútuamente. Seyendo cierto, ¿acaso un asturchale nun diría n’atopu d’un españochale? La noticia diz que’l puntu diz que lo de les supuestes amenaces nun va salir de baldre a quie/quienes les fixeren. Entrúgome, inocente, ¿quién mos amparará d’actitúes como les del supuestu ofendíu?

Ye curioso cuan raudo ciertos verdugos de la llingua y cultura asturianes camuden la piel de llobu en corderu. Primero cuspien pal cielu y, darréu facelo, quexen de que’l propiu gargaxu-yos caiga en focicu. La dinámica de los victimarios ye esa la de dar pena per un lláu y, per otru, tener garrao a la víctima pel pescuezu, nun vaiga ser que fale abondo.

Nel fondo víctima y verdugu necesítense. Españolonos y asturianistonos son cares de la mesma moneda: la intolerancia.