Xente qu'anda perequí :-)

jueves, agosto 19, 2010

ALTIUS, FORTIUS, CITIUS...

Mientres elles busquen lo meyor de tolos posibles, ellos esmolecen pol tamañu. Y ye que les muyeres, sigún los homes, claro, tienenlo tamién mui claro. Vamos, que muncho muncho claro. El tamañu importa. Y, sinón, mirai el vidiu que mango darréu:

 

 

Esperando que se disculpe la falta de sincronía, masque ye un cachu anunciu d'un aparatu espurreminga, la cosa tien miga. A pocu qu'ún sía observador vese que, por mui seriuca que se ponga la moza, al final hai un soterráneu biecu de groma y coña. Óise una cosa, dafechu, pero la faz de la neña diz otra. Y ye que la cosa trátase de vender. Vender una falsura a preciu de... ¿verdura? N'home, non, de verdá. Eso ye.

 

Amás, pa nun perdese per Babia, si fuera cierto eso del grandor, del gordor o del llargor, Darwin asegura qu'esa seleición fenotípica que fadríen les femes diendo en cata del machu más armáu acabaría con una polación masculino de mingues del copón. Mas, por embargu y mui a la escontra, veo a munchu pinchu esmolecer por carente, más que por abondoso. Poro, una de dos: o nun furrula la seleición "natural" o ye que eso de les preferencies tien muncho más de mitu de lo que parez.

 

Bono, val. Va a salime perende un Lamarckista a dicime que nun s'hereden eses manifestaciones fenotípiques, que lo que val son los xenes. El neodarwinismu diz otra cosa y pueque lo uno reflexe lo fondero d'un xenoma heredable. Sicasí, parez que lo importante, nun s'engañar, ye usar la ferramienta, dicin elles.

Recomiendo la llectura del llibru "El cerebru femenín" de Louann Brizendine  pa desfecer entuertos d'esti tipu. Digo del tipu de qué ye lo que quieren elles pero que, daveres, se trata de lo que quieren los homes. ¿O ye al revés?

 

Y más nada.

miércoles, agosto 18, 2010

Cuontos dell'Veranniu

Mariqía, "Chuma", de Casumieira

 Nu'avvería muichum que dicire si fuera vox populi lla vida de Mariqía de Casumieira, "Chuma", pero num ía ansina. Poro, llos que num ll'aconozam tem de savvere que num ía, sautamenti, llo que parez a simples vistas. Ún aspera muchere formal pero atoupa 'm varracu co faldetu ia fama de bruixa. Mas tudo isto seiría para prau sinum toviere asocedíu llo de lla vaca d'Antóun.

 Aqueichi ome ía persoa formal, digamos d'aqueichos cuiraores de lla sua casa ia padremuniu, cuolu reciveira por irenza de suou padre, Antóun "de llas voiras", fichu carnale llonxaunu dell'antigu gonde Gaso'eiru, desformáu alcuniu que lli vienou de posedere lla única gasoleira de tudo vache por conceisón dell goveirnu. Lla cousa ía qu'Antóun tía úa vaca que namai paría xatus culois, úa maravía que diva perdere por mal enxitu cuondou descuvríu que llo xatu que vía aqueicha vuolta facíallo de pernas. Lloucu por aqueichu, foi em cata de queim llo aidaira mais nu'atoupou a naide co conocencia avondu para eicho. 'M reichampiu de claror lli trouxo a lla melouta que lla Chuma, mucher depois tudo, savvería aidar a lla vaca. Voi para co eicha ia dixolli, afalacando oureicha:

 - Lla tua feremosura somenti iguala co lla túa conocencia nas cousas de mucheres. Ia you teo úa, mais qu'ía em vaca. ¿Poderías aidaime? Llo enxitu veim de pernas ia vai mourreime sinom si fai daquéi. Si m'aidas, por cuartos num queidairái, dafeitu digo.

 Chuma ía pouco cumplimenteira mais num disprezava llas perras. Foi c'ome depois de garrare venti dineirus, a mitade de llos cuorenta que pidíu, llo razonavle num travachu d'enxitu.

 

Ía veridavle llo que dixere Antóun. Llo xatu vinía de pernas ia vaca sufería muichum. Num tía medios para úa cesária, cousa que num savvía si se podería fazere em vacas, ansina que lli dixo a'll ome:

 - Cuorenta dineirus nu'avasta para llo llavor pero sí para qu'elixas llo que queres guardare. Xatu ou vaca. Outra cousa ía perdere llos dous vieimes.

 Llo ome num contentou co aqueichu. Eichi dovelaría as perras si Chuma salvara tudo. Ia ainda trivlicaríallo perestosu si tudo fuere co veim. Depois de tudo saicava aqueicho veim folgadementi co llos frutos de lla vaca.

 "Sía" dixo Chuma y aceutou llo trivle de lla suma perras acondadas. Tiróu de ferviatus y depois de cuotru horas vaca y xatu tavam vivos. Ia lla hora de covrar, llo ome reculóu en llo dicho. "De trivle, nada", espetóulli, pois aqueichi travachu nu'llo meritava: llo méritu, d'avvello, ía de llas plantas, num de lla savenza de lla muchere. Y de dovelar llos cuorenta dineirus ainda menos pois tameim travachare lla vaca nu' asuntu ia avvería qu'avaluare aqueicho. Apurriríalli llos venti dineirus que faltavan ia diva veim pagada, dixo.

 Chuma num gurugutou un res. Garróu llo corón que siempres chevava a llo cintu ia co dous golpes esgargolóu llos animais. 'M veiendo aqueichu, llo ome punxo lloucu, ia ainda mais fincóu cuondu lla muchere lli dixo que guardare llos venti dineirus que lli adeldava pois co llos venti que lli diere primeiru tenía avondu para afilare llo corón qu'usare para aqueichu. Y que, depois de fexo llu coraría gratis sinón pagavalli po llo que xulgava valía lla sou vida: cuotru vacas y dous xatus. Ia sacandu lla pedra d'afilare de lla fardela, punxo a iguare llo corón.

 Mais que lloucu, llo ome pagóu tudos llos dineirus.

Ia ía que Chuma ía muicham Chuma. Muicham muchere para ome de tam pouca pallavra.