Xente qu'anda perequí :-)

martes, enero 18, 2011

Vieyera Planificao o el cuentu la bona pipa

AEG Electrolux. Fecho pa tirar, darréu comprar.

 Ún de los mitos de la eficiencia, de la calidá, de lo bonable, ye'l productu de manufechura alemano. Pero, claro, como tantos mitos, magar qu'hebio un tiempu qu'ello foi verdá, muncho llovió d'aquello. Agora, los alemanes, polo menos dalgunos de los sos cimeros representantes de bienes de consumu, lo que facturen ye basoria con fecha de caducidá mui evidente.

Hai seis meses tuvi de desfaceme d'una ensuchaora-centrifugaora de ropa, de la casa AEG. El motor furrulaba perbién pero la chapa yera un papel de fumar qu'enroñó mui ceo, y el plásticu que cerraba'l tubu perenriba, la zona de carga, yera una película plásticu too desfecho. La secadora yera AEG, el motor eléctricu tien la so marca, pero el cuerpu del aparatu ponía, Thomson. Cabe pensar que se trataba d'una forma más barato del orixinal, una marca "blanco" d'AEG. Desmonté la chatarra y conservé'l tambor, d'aceru inoxidable, xunto col motor. Y fui a comprar otra ensuchaora.

 Atopé una igual que la que tuvi de tirar, pero de marca AEG. Yera cuspía a la vieya. Como ésta tenía la marca AEG claramente puesto, pensé que diba ser de más calidá que la otra, la Thomson, que debía ser una copia malo y barato pa mercaos tercermundistes. Pero vaya patinazu.

 

La ensuchaora AEG ye igual de malo que la otra. Tien los plásticos superfinos, y la chapa fierro del gordor d'un cachu papel aluminiu Albal. Costó 200 l'euros y dempués de 6 meses, ya fendieron los plásticos. La máquina tien un tratu exquisito: nun hai nenos que xueguen con ella. Mángovos les fotos pa que sepais lo que ye la obsolescencia planificao, ello ye, fecho pa tirar darreu compralo. Porque, ya que'l motor ye bono, y dura más de lo que se quier, estos alemanonos atuñen na calidá de la chapa, pa qu'enferruñe más llueo, y nel gordor de los plásticos, pa que frayen, tamién, más ceo. Al final, a los seis meses, tienes de desfacete de la máquina sinón quies tirar de cinta aislante pa axurar la tapa de plásticu, y protexer los entamos de ferruñu.

¿Máquina alemano? Non, gracies. Pa eso, prefiérola chino, que ya sé que ye una mierda pero, pol preciu alemán, compro cinco, que me van dar igual, o meyor, serviciu.