Xente qu'anda perequí :-)

lunes, julio 27, 2009

Coses de guah.es

Nuna reciente conferencia que dí (y que, por cierto, pagáronme bien) nel alderique que s’entamó a la fin de la mesma salió l’asuntu de les envidies y rensíes ente profesionales. Esi ye un tema prestoso de tratar porque duldo permuncho que cualisquier autor, creativu o inventor de la realidá nun tea encarao esi tipu d’amor bastardu que cristaliza n’odiu y tristura.

Ye mui cierto qu’un paisaxe necesita piedres. Y necesita manches, y suelu de tou tipu de calidá, y tamién material biodegradable que cuche los frutos de la vida. Cualquier milagru necesita, primero, el de la vida y ésta nada ye ensin un bon suelu, lo que val dicir, bonos antecedentes del consecuente. Poro, cuando dellos quexen de sufrir envidies ayenes, en realidá lo que fain ye nun ver tola foto d’esi intre vital pues, tres cada envidiosu hai un suelu xeneroso sobre’l que llevantase, un almirador secretu, un amante insatisfechu que necesita del envidiáu pa sentise completu.

L’envidiosu, y aquél que t’odia, en realidá ta celosu de la to esistencia. Quiérete d’una manera especial. Pué querete muertu o baldáu, a lo meyor maliguáu pol estrapayamientu d’un tranvía con trole bifásico, igual pue querete estocináu en manes d’un sarracenu domingueru d’esos que van en moto y gasten muncha colonia de D. Algodón. Pero ye que, con independencia del “como”, esi personaxe, l’envidiaor, QUIÉRETE.

Nun lo pué evitar y quiérete. Quiérete con tal enfotu, con esmolición tala que s’encarga de dicítelo a toles hores, en tolos díes de la so amante vida, y failo siempre que cuadra, siempre que pase pel to sitiu, nun importa cuánto lloñe vivas en términos físicos o inteleutuales, en términos virtuales o reales.

Yo dixi na conferencia que tamién tengo un d’esos amantes secretos que s’encarga de dicíme lo muncho que valgo de xemes en cuando. Elli-ella ye asina, discretu y profesional. Usa l’alcuñu orixinal de “Anónimo” pero siempre vien a veme, fiel como les mios perrines. Y, como elles, llámbeme incondicionalmente. Ye un amor puru, que nun alguarda correspondencia nin afalagamientu. Y, además, tien mui bon humor y parez mui lleíu, tantu que s’encarga de dicimelo en llingua estranxero, con carauteres chinescos y muncha gracia. Tienro, ciertamente.

Cuando’l mio profesor de derechu penal, parte especial, (amás de miembru de l’Audiencia Provincial d’Uviéu) describía la prostitución preguntábase, retóricu, que qué yera relevantemente más dignu d’almiración, si aquélles que proporcionaben felicidá (por aquel tiempu lo de la homosexualidá nun yera cosa habitual de falar) o quienes dedicaben la vida a facer la infelicidá de los otros. Resalvando lo polisémico de la pallabra felicidá, ciertamente l’envidiosu, el rensiosu y toos aquellos que te quieren, sí, que te quieren mal que muertu, nun merecen otra cosa qu’almiración. Lo que-yos pasa ye que ellos nun saben lo necesarios que son pa que, como suelu o basoria biodegradable que son, l’egu del envidiáu xorreza fuerte y piqueru.

A títulu d’exemplu, una carta del mio anónimu envidiosu va d’esta traza:

Ya se sabi: la gloria, como los perros, tien les sos propie pulgues. Ellos, los envidiosos son la sal del mundu. Pueque que, tamién, del somundu.