Xente qu'anda perequí :-)

viernes, marzo 27, 2009

ÑICIOS

Hai xente qu'alguarda redentores, señales en cielu y Tierra, camudamientos espectaculares que se traduzan en baturiciu, divilluriu, en suma, xaréu que dea anuncia al pasu d'un nuevu estáu, situación o espeutativa. Paez qu'aquello que tien d'esconsoñar, de xorrascar mentes o vezos na xente común tien de venir a toquíu de bullimientu y, por embargu, nun ye esta la norma de les coses. Los pasos evolutivos son continos, modosos y musguinos. Hai unes poques señales, discretes, y ye'l saber veles lo que fai qu'heba xente que paeza privilexao, enterao o máxico. Son les coses pequeñes les primeres n'amosar lo amosable; n'amosar el cambéu y l'entamu la costana, empruno o non. Ye la viesca bayuroso emprimando n'humilde biltu. Un exemplu val pa velo.

Por, amás de lo macroeconómico, noté la famosa crisis encarnando nel mundu real hai unos dos años, cuando xubió cinco céntimos el preciu d'un pastel saláu llamáu "napolitana" n'Alimerka. Noté que se fixo más duro cuando, ensin xubir el preciu de la mesma, pola recesión y la falta perres (estanflación), amenorgó dafechu la cantidá de relleno nes empanadielles de bonitu del mesmu supermercáu. ¡Lo que tovieremos aforrao si Alan Greenspan toviere dío a mercar empanadielles de bonito al Alimerka! Sorprendente sí que paez.

Otru exemplu tuntu. Sabemos qu'hai la falta de seguridá nes cais pero yo notélo hai muncho tiempu, na fervollante transición de los 80, un bon día en que me decaté de que los camiones repartidores de bebides refrescantes diben entoldaos dafechu. Al entamu de los años 80, pagándome la carrera de biolóxiques, trabayaba pelos branos de mancebu, ayudante de conductor-repartidor de KAS. D'aquella tovía esistía la fábrica de bebides SABECO en Porceyu y recorrí bona parte del aria central de la tierra del felechu. Aquellos camiones Ebro, de tusiente motor diésel "Perkins" y matrícula de Vitoria, diben apinaos de caxes de botellinos ensin más proteición qu'un par de cadenes pa evitar que pudiera valtar la pila caxes pol zapicar del viaxe del camión. Yera fácil garrar un botellín pero naide nun lo facía. D'aquella. Col tiempu, los robos debieron dir in crescendo porque un bon día fixéme en qu'apaecíen tolos camiones con faldones, como los percheros que monta y remana el "picaor del toru de lidia", pa evitar qu'arrampuñaren los botellinos.

Descontando al probe profesional, con puestu fixu na puerta del supermercáu o la ilesia (por cierto, la carrapotá gandaya rumano d'orixe xitano que copa anguaño'l mercáu de la caridá supón una competencia deslleal pal probe llariegu) hai que fixase nos ñicios pa descubrir cómo la probeza "vergoñante" espurre ente la clase medio.

Mientres los políticos siguen robándomos, calteniendo los sos privilexos de neoaristocracia por aciu la propaganda y l'encismamientu d'unos ciudadanos escontra los otros (ye lo que trai la basoria de la ideoloxía) grandes capes de la sociedá enfilen pa la prieta furaca de la probeza y el deseperu. Mientres la televisión (el gran hermanu orwelliano) y los SMS atochecen al personal con espeyos de collores, riqueza rápido gastando los cuartos en númberos telefónicos o concursos dignos de circu romanu, los durmientes enfilen la furaca de l'alienación.

Pero too ye tan insensible. Tan sele.

"Matrix", la matriz, la velea en forma de película mayestra de los hermanos Wachowski, habita ente nos dende hai tiempu mas nun son les máquines les que mos caten el celebru y la enerxía hasta estrincamos, non. Ye la babayada humano la que, espurriendo per dayuri, amás d'ello, invisibiliza la violencia en que vivimos. Y naide nun se decata de los ñicios.

Costante Álvarez