Xente qu'anda perequí :-)

martes, diciembre 09, 2008

Sem Negral

SENEGAL, mon amour

Pap, negru de la negritú sah.ariano, prietu neto que'l carbón que train los reis magos a los nenos revolvicos, que vio partir cayucos camín de zapaterolandia y aportar noticies , a mamplén, de collacios afogaos na salmoria primordial, nun pescancia les causes de la cosa. La cosa llámase tar equí, n'Europa, viviendo la velea de ser refugáu pola antigua metrópoli, Francia, y perseguíu por querer vivir el sueñu francíu del tolerante Mr. Zapatero.

Msousa ye aldega mariñano y atiesta, per entemedies de pocos kilómetros, con Mauritania, la tierra de los "mauros", vg, los prietos. Non mui alló vivin los artesanos de la madera que fain tambores y chalanes. Y, mayor d'edá, tuvo l'encamienttu del pá, del xefe de la tribu de seyes muyeres y munchos hermanos. "Has dir a Europa a por perres, que tu vales muncho..." dixo l'inorante autor de los sos díes, que nun sabe de la vida muncho más que foder pa facer fíos que lu mantengan na fe musulmano. Foyar y foyar. Lo malo pa Pap ye tar estudiao, falar un francés de "restaurant" y gastar modos d'educación europeo. Por embargo, los collacios que llegaron son membrudos, bigardios, bruecos, gallonos, xente bravén que nun respeta a naide y a nada porque la vida ye duro, xente que fuxe, garra, cueye, roba, furta, merca, vende...mata si cuadra. Asina que conoz al xefe de toles mantes d'Asturies, el primer castrón d'una llarga riestra de cabrones qu'espurre hasta les mesmes sableres de Dakhar. Y Pap ta fartu. Fartu de Francia y, agora, fartu de Zapatero y la so fácil verba.

Ellí la xente diz que too ye aportar a España que, en llegando, van poder trabayar, facese ricos y voltiar al pueblu nun Renault apinao de perres y tarecos del primer mundu, esi que parez el paraísu de muhammad, pero na porcona Tierra. Asina que garró la visa y tuvo de colar pa Francia, como turista, pa trabayar y mandar perres a la tribu del paterfamilia fornicaor . Pero la Francia de Nicolás Sarkozy anguaño nun ye amable. La Europa de la especulación bursátil, los bonos-basoria y la gripe nun lo ye pa colos vieyos súbditos coloniales. Poro, garró Pap el tren pa la España tolerante vía Barcelona. Y de Barcelona a Asturies na dilixencia que "Renfe-Grandes Llínies" llama "expreso". El collaciu de Pap, que lleva n'Asturies seyes años nunca nun foi deteníu pola policía. Vieno en cayucu. Por embargu élli, que vien bien portáu, formal, con pasaporte y educáu, cayó na rede policial nel vagón de lliteres: duru destín el del formal.

Ensin papeles nun pue trabayar. Y como nun manda perres, en casa llámenlu vagu y enxencle de decisión y raigaños. Pero élli ve otra cosa. Daqué mui otro del paraísu que ven, esllumaos pola publicidá de la televisión per parabólica nel polvoréu pueblu que lu vio nacer. Curiosa esta cárcele ensin copera. Nun hai rexes pero afuega igual que la otra.

Yo nun lu invité a vinir a esta casa pero ayeri compartimos un platu garbanzos, pataques con pescao y una xarra d'agua (élli, musulmano, que yo tiré de frizzante Lambrusco) mientres la borrína esborriaba´l contornu d'un Xixón adivinable allalantrones. Cuando lu despidí díxe-ylo claro: acabes matricular na universidá de la vida: de xuro qu'esti cursu qu'elexisti ye mui duro pero, sicasí, los frutos van ser de lo meyor. El mio francés ye mui malo pero al muzu prestó-y la cosadiella

Costante Álvarez