Xente qu'anda perequí :-)

miércoles, noviembre 21, 2007

PODER, DUCE AMARGUEZA MORTAL

21-11-2007

PODER, PODER. SIEMPRE Y MÁS...

Freud afitó lo sexual como motor del ánima (humana) pero cuido que, como yá dixi notra ocasión, ye otra cosa el motor d’esta especie animal, cruce ente lo dañible y lo prescindible.

La quintaesencia del ánima, esi elementu misteriosu que camuda plombu n’oru, curiosa sostancia, incoloro, ingoloro, incomible, intocable.. ¿insensible?.. nun ye la cosa sexual sinon el poder. Por redución, si se quier al absurdu, ye eso, poder, el poder en sensu latu. Too surde d’él y too vuelvi a él. Quien nun lu tien, lu allampia con prestura y en tristura, y quien lu alforxa, lu alministra atuñón, desconfiáu y sollerte pa evitar la perda.

Si ún camenta nesto, en realidá son les relaciones de poder, l’ausencia o presencia d’eso que los xuristes llamamos “imperium”, la posibilidá d’alministrar premios o castigos que van modular el comportamientu del otru (neto que lo del perru de Paulov) lo qu’amala, corrompe y “encáncana”, lo que trai perres, nomadía y miseria, l’éxitu y el fracasu, nivela les clases o les gradúa en pasera que va d’infiernu a párnasu, d’esclavu a siñor.

Los humanos acompasámonos al baltu del poder. De quiénes lu tienen, de quienes lu exercen, o lu sufren, o lu tarrecen... Piensa en cualuquier problema, personal o social, nun va importar el tiempu, el llugar, la cultura, la llingua, la economía que too reconduzse, reduzse, y concentra neso, nes manifestaciones del poder y de los sos molacinos.

El sueñu ácrata tien muncho de valoratible y inda más d’imposible daos los finxos nos qu’afita el sistema humano na so sobrevivencia. Nesti espolazaderu en que sapozamos y enmierdamos (por activa o por pasiva) parez una necesidá exercer y sufrir les dixebraes manifestaciones del poder. La potestas, l' imperium, l’antoxu soberanu...

Siéntate y alienda fondo. Pieslla los güeyos. Calma la mente. Si fais esto y entames a atendete, pero a atendete daveres, vas a ver la comedia del mundu, la llobada en tránsitu y la oveyada n’estociniu. Vas oyer el llantu d’esti mundu, el dolíu d’almes y música d’acabación. Nun importa que sías auditidivu, visual o sinestésicu pues per toles canales de conocimientu de lo esterior va a aportate el gran duelgu del mundu, ello ye, l’aciar collecha de l’andancia del PODER.

Y, por embargu, de magar lo duro de la esperiencia cotidiano, de contino renaz y renueva l’allegria de la vida, la gayola del ser espresándose nesta dura escuela, nesta imprescindible universidá que ye’la Tierra, tierra de promisión pa los escolinos que son les almes.

Que somos nós.

Costante Álvarez