Xente qu'anda perequí :-)

sábado, noviembre 17, 2007

GRÁNDOLA

16.11.2007

Grándola ¿úla?

Vilo.

Cabo 'l pasu a nivel, el tren de los Caminhos de Ferro do Norte movía llento, zarapicando, de la qu' esbrexaba trabayero sobre maliguaos carrilos afincaos en travieses de carbayu añoso. La máquina de gasóleu arrastraba vagones de tercera con della xente axitando banderes pertueses y otres, solo bermeyes. Esi 27 d’abril l’aire traía l’arume indefinible de llibertá mecío con esencies d’espigues en primordiu y arumes primerizos de florines de cuduxos, xesteres, xinestes y carquexes por españar.

Y vi puertes manuelines, a mármole carexo, abiertes de par en par en palacios (de Sintra y los sos alrodios), valeros de yeguada y servidume. Y el domingu, en Santa Apolonia, un mar bermeyu d’esperances al vientu saludaba la llibertá. Sobraben les armes énte los claveles revolucionarios.

El rescamplíu aquél, enfotos de xusticia y dotrina social y llista... ¿úlos? ¿Qué foi d’ello? De la nuechi al día la lluz daña mas, al tiempu, aveza, esmana y mui llueo (primero de pensalo) escampa la boriada que tolo mueve, mueya o podrigaña pa camudar... Pa camudar en nada.

¿Quién habita agora Grándola? ¿Quién camina pa la villa moreno, tierra de fraternidá?

Va tiempu que nun oyo firmes y acompasaes pisaes escuédigues sobre camín cascayero.

Suena Afonso nel mp3, cierto, pero nun ye lo mesmo.

Costante Álvarez.