Xente qu'anda perequí :-)

viernes, diciembre 26, 2008

IDEALES

La medida del home son los sos ideales. La so perdición, la ideoloxía. De xuro que tamién tien idées y, cómo non, dotrina, pero ye esi borrinosu conceutu qu'implica camín de perfeción hacia un fin noble el que lu elleva perriba la mondicia y basoria emocional y material en que-y presta esllamargar.

Los "Ideales", na posguerra incivil española, yeren una marca de tabacu malo, de picadura reciclao, que permitía calecer, brevemente, a quien lo fumaba. Frente a esi caldiu fuéu en refocilu, que ye'l tabacu, son los ideales combustible de mayor altor. Pero los ideales nun se críen albentestate, nun se merquen en rastru o centru comercial: hai que los afayar dientro d'ún entrugándose por aquéllo que paga la pena facer, amar, compartir... pa meyorar la condición y calidá humanes. De tan cenciello que ye, mete miéu.

La mayor parte de la xente tien rocéa a mirase dientro. Talo diríase que nun quieren mirar a esi degorriu que paecen llevar de compañeru y que, bramente, nun lo ye porque nin ye collaciu nin demoñu. Por mangá-y un nome, aquél ye solitú y ésti, desamor. Criamos los pantasmes que mos afueguen y arreyen a esperiencies dexastroses que, producíes, fain fuerte esi desamor cristalizáo en desesperanza y acabación. Pero la realidá ye más rico que tola teoría y collacios y corninos hailos en munches manifestaciones y calidaes. No diversable del alma humano enraigona la ESPERANZA, con lletres mayúscules por si un cegaratu nun ye a velo.

L'actual crisis económica, qu'anicia nel 2006 y espampana nel 2008, ye bona oportunidá pa tracamundiar conceutos y dotrines. Toles crisis que conocí y estudié valieron pa lo mesmo y toes traxeron daqué interesante pal home. Y digo bien, pal home, non pa la Tierra y los sos serviores naturales pues pal ecosistema terrestre los homes somos alieníxenes, malura corrupio y destructivo. La crisis de la que falo nun ye nada orixinal na so sustancia porque descansa na mesma naturaleza humano. Si miramos p'atrás daqué paecío se vivió cuando 'l llamáu Imperiu Romano colapsó económicamente. Siempre ye lo mesmo: egoísmu y fuñería, y estos biltos siempre rinden la mesma collecha: probitú y desigualdá. La diferencia ente les crisis siempre ye la mesma: el gráu tenolóxicu de la dómina pero los resultaos son, tamién, iguales porque un esclavu d'hai 2.000 años nun taba meyor (o, quiciabes, sí) qu'un esclavu (perdón, quinxi dicir trabayaor) por cuenta propia o ayena d'anguaño.

L'home repite los mesmos erros una y otra vuelta porque, parezme, nun mira dientro de sigo pa esmucir d'esa suerte d'esclavitú etno-xenético que parez afogalu. Nun lo facemos meyor que cuando adorábemos al ríu Nilo, navegábemos en barcos de "totora" pel imensu océanu Pacíficu o nos matábemos na llanada d' Olduwai.

Agora, igual que siempres, solo somos porque consumimos. Sé que ye murnio descubrilo, pero asina ye. Siempres consumimos. Consumimos ideoloxía, creencies, relixones... nun importa el nome que-y demos a eses "idées", a esa "comida" que, dende FUERA, adoptamos como solución, único y verdadero, pa tener una esistencia feliz. Y agora l'adobiu d'esa comida llámase "teunoloxía de la información", "llibre-comerciu", "globalización"...

Como vemos, conceutos toos "ex-trínsecos". Trátase de vivir FUERA de casa cuando ye dientro ú tenemos la foguera que mos calecerá güesos y espíritu. ¿Quién, pudiendo, fadría llumeral albentestate pa calecer n'ivernada teniendo dientro la so casa bon llar y fornu? Dende llueu, naide "normal". Mas, lo "normal", hai tiempu que nun lo ye na casa del home.

Poro, seyamos "anormales". Vaigamos en cata los ideales que lliberarán de la sufrencia al planeta y al home, como el so arrendatariu. Fundamos nel interior de caún p'atopar aquello que, evidente, ye.

Bones Navidaes, si ello significa daqué pa daquién.

Costante Álvarez