Xente qu'anda perequí :-)

miércoles, agosto 12, 2009

IMPOSTURES

La selmana grande de Xixón truxo dos actuaciones interesantes nel mesmu día, una tres otra masque n'ubicaciones dixebraes. Falo de música, de grupos del artisteo. El primeru n'actuar en tiempu foi la trupe cubano del Buenavista Club Social. El segundu, "Celtas Cortos".

Propóngovos trescender el fechu musical pescanciao como pura folixa. Si nos movemos nesi campu, pa gustos hai llámpares y sapes, ñocles, cámbaros o esguila y caún tien la so filia, o fobia respective a ritmos, sones y canciones. Y ensin ponese ún mui trescendente, fixeme no paradóxico de que se xuncieren nel tiempu sucesivu dos espíritus, a priori, hermanos. El primeru, un grupu fíu del socialismu real, frutu d'esa inacabable, insufrible (y, poro, imposible) revolución permanente (que cantaba inocentemente na década de los 70 del siegu venti, Georges Moustakis). El segundu, un grupu sozializante, entiñao d'acracia acomodaticio, con sensibilidá que dizse social y... ¿Ta claro que nun me gusten, eim? ¿Va ser cosa de pre-xuiciu?

Los cubanos del "Club Social" que, en realidá, queríen poner "Social-ista" cantaben, na Plaza Mayor, al amor carnal, a la voluptuosidá preferiblemente tropical, a la piel moreno encorteyada por sol y espluma salmorioso. Nuna palabra, al deséu calificao como deseable mientres los vieyos del grupu tiraben de turuta añoso, saxu berrón y mandolina quexono. La muyer del grupu glayaba ellectrónicamente perriba'l baturiciu de xente escanciando sidra malo na puerta del "Galiana" y l'hotel "Asturias", moviendo calcaos cadriles con esi acamar de picardiosa por cubrir. La carne ye la carne y el deséu, llibre. La danza ente dos nun ye otra cosa qu'antoxana amatorio, escitación d'enerxía terrenal y vibración vital. Los pocos que se cuidaben de l'actuación movíense navegando una mar esteno, una mar bella que camudaba en barallos cuando les pareyes xuntaben nuna carne. Guapo, sí.

Los cazurros de Valladolid, los "Celtas Cortos" canciaben otra historia. Frente a los añosos cubanos ellos, más mozos, diben de fola escontra cantil. Énte el son suave y la cumbia o el montunu de los saudosos cubanos, los cazurros llevantaron la berría. Muncho ellectrónico, muncho volume de ruíu y glayíu. Muncho prescindible.

L'antoxana del saludu, con un "salú y anarquía" diz abondo de quien vivi, xusto, de la esistencia de lo que se combate. Los mozos repitieron cancios que yá sonaben a vieyo cuando los estrenaron cuantayá, de la que, más mozos, enxertaben no que se llamó "música celta". Fartucaron de falar de les barricaes, de facistas escorriendo a emigrantes, de lo de llevantase del sillón pa camudar un mundu malu, mui malu pero, ¡coses de la vida! non tan malu como pa nun mantelenelos na fola consumista que-yos paga les factures. Preguntes retóriques invocando a los santos de la progresía, esos que nun tiene ilesia material porque cada "progre" llévalos nesi ara perpétuu que ye'l póster del Che y la estrella de cinco puntes. ¿Qué diría el Che, y Sandino, y qué Allende, énte lo malo malísimo d'esos imperialistes que xinten nenos, primero nel Vietnam, darréu n'Irak y agora... ? Ambute demagoxa, en paxu y goxa.

Pa min ta claro que la involución ye otra forma d'evolución y estos Cortos (de vista llargo pues saben cómo vender emocionalidá pa llegar a fin de mes) involucionen hacia l'ovocitu primordial de la sopa d'Oparín. Sicasí, la gaita ellectrónico-yos suena bien y dalgún canciu de la primer época ye prestoso.

En fin, un fin de fiesta amañoso dando pilancos y pagando el "mojito" a 5 euros (más d'800 pesetes), bocata tortiella a 3 euros y, los más intelixentes, fabricando muncho botellón gracies al Carreful.

Hai qu'esclariar qu'a los Celtas Cortos metiéronlos pa la playa de Poniente, a tocar na antoxana de la zona caro y residencial. Pensando mal ¿qué otra cosa podría esperase d'un gobiernu municipal supuestamente socialista? Pues eso, meter caña a los capitalistes de primera llínia de playa. Faltaría más.

Prestosu martes d'agostu inciertu, n'añu 9 del dos mil.