Xente qu'anda perequí :-)

lunes, agosto 10, 2009

L'ESPECTÁCULU SIGUI...

Parte de la esperiencia d'anguaño, ente seres simplayos que nun saben que lo son (pues son durmientes) ya la incapacidá personal d'enfrentar aquéllo que, emocionalmente, nun saben (o nun quieren, siquier dende la incosciencia) remanar. Siendo durmientes ye normal actuar asina. Esto, pa min evidente, trai una infantilización social mui comeniente a los poderes fácticos.

1.- LA MUERTE D'UN FUMBOLISTA.

Oyo pola radio qu'un fumbolista muerre mientres l'equipu, faciendo caxa (ello ye, ufriendo espectáculu p'alforxar cuartos por esa actuación) viaxa pel estranxeru. Darréu esa muerte l'equipu suspende la xira, cola pa casa y los estamentos oficiales d'esi deporte, y los parásitos-políticos d'esa estaya alministrativo, declaren llutu oficial y folixa vario. "Sniffff", faltaría acutar.

Podría camentase, de mano, que l'actitú de suspender l'actividá económico-llaboral tien un aquello de sentimientu profundu, de comprensión énte lo inevitable y lo pasaxero de la esistencia. Pensaríase n'homes fechos y derechos compunxíos, (por supuesto, bien pagos) galdíos pol dolor de la perspeutiva d'una ausencia perpetuo. Podría ser, pero non. En realidá ye una amuesa más de la infantilización social.

Notros tiempos, notres profesiones más dignes, o, cenciellamente, ente xente adulto como l'actor que perdi a un ser queríu, el payasu que perdi un amor pa siempres na fría ausencia o l'anónimu ciudadanu que tien de siguir camín solu, la vida sigui y sabe que l'espectáculu tien de continuar. El meyor homenaxe que se fai al ausente ye la normalidá, la llucha cotidiano y el respetu espeyao na continuidá de la esperiencia. Por embargu los nenos, los infantiles, los emocionales irracionales usen el mesmu sucesu pa desconeutar de la realidá, cuando non pa aprovechase d'ella faciendo duviellos mentales.

Ún espera que l'adultéz sía el resultáu natural del camín de maduración, ello ye, d'entendimientu de lo que, bramente, ye la esistencia humano. Quiciabes ye muncho esperar cuando la sociedá humano, gracies a factores ideolóxicos dominantes y a la so debilidá mental, cultivao arrementes por dirixentes sociales, nun ye otra cosa qu'una gran guardería de nenos de tolos tamaños.

Ún de los grandes paradigmes remanaores ye la (cuasi forzosa y subliminar) infantilización del individuu que, espolletando n'edá biolóxico, permanez infante (y, poro, dependiente, a lo menos, emocional) tola vida. Eso desplica la falta de responsabilidá qu'amuesa la mayor parte de la xente cola que topamos dayuri. Ye sintomático que naide nun sía responsable, o que se refugue el pagu de consecuencies resultáu de los actos que se fain. Tratau como nenu, l'adultu infantilizáu fuxe d'una mayoría d'edá y s'abelluga na corripia materna del estáu, del sistema, que lu protexe a cambéu del tienru y freñetible sometimientu infantil acríticu.

2.- XINTAR RICO RICO

La fala ye potente preséu de configuración mental. Yes munches coses pero nun va ser la menos importante la de cómo fales, la de lo que dicis; la de lo que óis y repites. L'animal humano, como especie gregario, necesita formar (o, polo menos, sentise) parte d'una brañada. El pertenecer a una reciella o a una manada ye estratexa evolutivo que da grandes beneficios na sobrevivencia de la especie y nel home ello parez vinir d'un pasáu de presa más que de predador. En cualisqueir casu, con independencia de la xustificación etolóxico del comportamientu brañeril, la permanencia na corripia social depende de la mimetización conductual del individuu pa col restu d'animales. Poro, la repetición de comportamientos y, ente ellos, el de la fala o la forma de la fala. Y la fala, como productu inteleutual, nun solo espeya la fonte de la que vien sinón que, por rellación biunívoco, tamién la configura.

Ferramienta d'infantilización social ye l'usu n'abusu de los diminutivos. Y ye mui evidente na fala del fogón. Nos programes de radio y televisión ye alloriante contemplar a xente arrecho y correcho falar como neninos cuando dicin de cantidaes, de cuánto echar o non echar, de lo que cuidase y, a mayores, del nome de lo que s'emplega nel llar. Estos animales, bípedos e implumes, dicinlo too en diminutivu infantil como si falasen pa retrasaos mentales o pa xente cuidoso, fácil d'axorizar, d'enllerciar. La cocina de los "mass-media" ye un universu de desinencies que pretenden familiariedá pero qu'amuesen, ñidiamente, una infantilización social alloriante. Personalmente fartuco oyendo nomes y alxetivos terminaos n'inos, n'itos, n'icos. Ye como si, repito, los doctos espertos, falando pa subnormales o incapaces, quinxeren facilitar la llabor pescanciaora del discente tratándolu como menor d'edá. El resume, la comprendoria, ye'l siguiente: tratándote como minusválidu, eso ye lo que te fain.

Toa programación entama pol llinguax. Una ciencia, o una de les sos especialidaes, nun ye otra cosa qu'una modalidá llingüístico funcional que describe procesos y procedimientos y ye evidente que lo que describe'l mundu te costrui'l mundu. El retu d'un "cegaratu" visual nun ye'l nun tener güeyos funcionales (que tamién lo ye) sinón el de que la pallabra describa fielmente'l mundu que tien de criar nel maxín.

La infantilización social ye, como diximos, una ferramienta controlaora más al serviciu de los malos. Porque, hai que lo dicir, vivimos ente xente mui malo (poca, pero mui importante nel sen de poderoso) que necesita de la muncha bona xente. Y la necesita en términos que se pescanciaríen mui bien emplegando conceutos de la termodinámica. Pero esi ye un tema pa otra xornada.