Xente qu'anda perequí :-)

martes, octubre 16, 2007

Gobiernu de les Emociones

Puntos de Vista ----------------------------------------------------

Muncho del fracasu de les relaciones humanes sofítase na incompetencia personal na identificación y valoración de la intención del otru lo cualo, forzoso dicilo, nun ye tan estraño sufrilo y entendelo. La intención ye “in”–terna, ello ye, interior y, poro, desconocía a priori, especialmente pa quien va a recibila. Arreblagando la consideranza de que si s’investigare la intención fondamente tamién va a ser, davezu, desconocía pa quien la tien o produz, lo cierto ye que diferendos, ofenses y engarradielles entamen por una falta de perspeutiva emocional sobre l’otru. El casu típicu ye’l de la persona que llevanta de la cama contenta, atopa a otra y fai un comentariu xulgáu “normal” pa la situación del intre. Darréu, la otra persona enfocica con deseperu del recién llegáu que nun sabe qué callu pisó. Nesta situación demencial ¿quién tien el poder? Porque, nun s’engañar, en toa relación humana ye eso lo que se xuega: poder, sensu latum.

Llaceriosamente nun esiste un pulsaor máxico que calcar pa, sinón gobernar polo menos parar, el tarbulín emocional de reproches qu’empobinará la relación a una espiral destructivo. Pero hai que caltener en mente que ráramente va ser una sola pallabra o actitú la responsable de la tormenta. Como muncho, va ser la gota qu’acorrompine un vasu enllenu d’aciares frutos.

Mas, sicasí, ñegar la esistencia d’esi máxicu botón nun mos releva de la responsabilidá de la situación creao o sufrío. Como munches coses de la vida, solo hai un control a posteriori y ye inútil razonar en situaciones d’emocionalidáes confrontaes. Nesti puntu ye ú la intelixencia, el bon xacíu, la manu isquierda o esi famosu sestu sentíu algamen el so cabal valor. Aquél que tenga meyor trabayao la intelixencia llamao “emocional” podrá ser l’aniciu de la reconducción de la situación pa hacia una tópica amañoso que desdramatice ‘l sainete, la obra de teatru que ye la vida.

Lo normal ye plantear estes (y otres munches) situaciones en términos dicotómicos lo cualo trai grandes perxuicios y pesares. Lo comeniente ye pescancialo primero de buscar esa situación dicotómica. Falo de non afitar, de mano, quién ye l’ofensor y quién l’ofendíu, quién víctima y quién victimariu, quién bonu o malu, inocente o culpable, bobu o más bobu pues, en toes les situaciones de la vida, los papeles de la obra de teatru que desendolcamos emocionalmente son bien “intercamudables”.

Pisar, y ser pisáu, ye parte de la esperiencia. Adeprendamos