Xente qu'anda perequí :-)

jueves, noviembre 08, 2007

LOS 100 MIL

12.05.2007

¿Hai 10.000 persones que quieran facer oficial la llingua?

Tengo un par de noticies que dar. La bona ye que la estupidez humano ye un viciu, cierto, pero esencialmente subsanable y, lo meyor de too, nun tien plazu pa igualo. Nun tienes 10 díes o 15, un mes; nun hai plazos alministrativos nin mélicamente prescriptivos. Pa arreglalo, plasmai, tienes tola vida, lo cualo yá ye una ventaxa. La mala ya la diré.

La concencia del pasu del tiempu solo vien cuando eches los güeyos sobre feches. Acabo tener de char una mirada al decretu 9/2003 del Presidente del Principéu y, coime, depués les eleiciones de mayu del 2003 la gocha Antona repartiendo conseyeríes ente los amigos de pación. Ya pasaren 4 años y nada camudó, sacante que cierta xente, ensin oficiu nin beneficiu apriorísticu, yá saben lo que ye tener poder y cobrar, mui guapo, por esi poder.

Cain los años y nun ye qu’ello sía especialmente esmolgante, Ye natural. Igual qu’agora dellos dicin que “ye posible”. Ye natural que los mozos sían llocos y los vieyos conservaores. Hai que conservar la dentame. La salú, que yá nun sobren enerxíes. La pelleya, que ya nun encarnen tan guapo les feríes. Les perres, que la curva de la campana de Gauss diz que va p’abaxo. Ye normal que los vieyos “vean” meyor masque los sos güeyos necesiten gafes o que dalguna catarata en primordiu menacie con enturbiar la vista de lo “real”. Ye normal que la fola, depués d’escachonar escontra la escollera, recule esbilitao topando coles nueves foles que, toes saliberes, encaren con enfotu el banzáu humano de “lo establecío”. Ye normal caltener la esperanza de que, col decurrir del tiempu, les dures piedres de la escollera argayarán abondo como pa que daqué camude. Ye normal la estinción del dinosauriu. Mas, tanta “normalidá”, a estes altures de la vida, m’empapapiza.

Los inmortales (asina llamo a los mozacos que se xueguen la vida na motoleta y, per saltum, a quienes de la vida sabin poco por curtia esperiencia) siguin escachonando escontra la escollera repitiendo el mesmu movimientu reflexu. Asina que, nel dique, sigo viendo la mesma agua cayer n’espluma inútil y orbayu salón. Con perspeutiva, sé qu’ellos tamién vendrán al dique a ver otres foles, con otros güeyos y otra sabencia. Sé que decataranse sero d’ello y qu’ello ye parte del aprendizax. Mas esi aprendizax inclúi la posibilidá d’adelantalo. Nun hai porqué repetir los mesmos esquemes de derrota a non ser que, el facelo, traiga dalgún tipu satisfación, polo menos, masoquista. Se puede ganar perspeutiva xubiendo a un monti en cuentes sapozar nel valle de les llamentaciones. Pero los inmortales namái oyen lo que quieren oyer. Son inmortales.

Poro, la guera ye inmortal. El dolor. La envidia. La llercia. La coruxía. Los pecaos capitales, los rexonales y autonómicos. La miseria. La esclavitú de nuéu aspeutu. La política-fición. L’afición del Sporting. En resume: tou un movimientu xiratorio n’espiral espansivo que repitiría, tou, esáutamente igual sinón fuera porque esiste la salsa de la ciencia y los sos sirviores. Dicho lo cual, nun me lleva xera pescanciar el fecho de que nesti foru (como notros munchos, nun se crea) hebia tanta estupidez de nuéu cuñu y tantu sensatu de vieya sabencia. En realidá, aquel canciu de “Papá cuéntame otra vez” del cantor Ismael Serrano nun ye otra cosa que l’aggiornamentu del cuentu de “Les mil y una nueches” porque, mutans mutandi, camudando nomes y axetivos, siempre vas tar énte lo mesmo. Quien prefiere ser cabeza de ratón a cola de lleón. Quien se considera superior al otru. Quien tien la verdá de la bona. Quien quier lliberar a los otros de nun se sabi qué cosa ensin cuntar con esos otros. Quien, en suma, considérase orixinal abondo como pa repetir, incosciente, la mesma estupidez de pas, gelos, bisagüelos¨... hasta llegar al monu espíu recién baxáu del árbol de Somiéu, pongo por casu, que non por Ponga. Guai.

Polo que veo, les eleiciones tan otra vuelta equí. Y la estupidez, ya presente, agora rescampla. Siendo yo el primeru de los estúpidos teo mala defensa, cierto, pero yá s’encarguen otros de faceme de menos. Trenta años colo del bable pa siguir oyendo les mesmes babayaes. Trenta años dende lo del CNA pa ver a los mesmos y a los fíos de los mesmos, tan bobos como los mesmos. En sin dulda la cosa furrula. La espiral sigui xirando. Les foles escachonen igual. La espluma sigui enfrescando ‘l dique de los cabrones, nesta dómina los de la gocha Antona. Les cabeces de ratón siguin siendo de ratón y el lleon sigui comiendo, ente otres coses, a ratones. Esa ye la mala noticia. La estupidez parez nun tener igua, nesti casu, na casa de los inmortales.

Como toi de pesca esti sábadu, como enguade pa macizar a los tiburonucos de turnu, dicir que yo vo votar a PAS-URAS. Pa min la curva de la distribución Normal (0,1) cai y tiende al infinitu. Y, daveres, nun esperando nada bono de los políticos, nun me presta siguir el xuegu de los inmortales. Va tiempu que lu xugué y lu perdí.

Costante Alvarez.