Xente qu'anda perequí :-)

jueves, noviembre 08, 2007

RARU, RARU, RARU....

08.06.2007 DE TIEMPOS Y POESÍA

Nestos tiempos de relativismu éticu, de dineru razonablemente fácil y d’otres munches coses que xulgo nun paga la pena recordar quiero reflesionar sobre la confianza del home na vida mesma. Falo (o quiero facelo) dende un puntu vista abstrauto y pasablemente aséptico. D’un tiempu p’acá nun veo confianza nos güeyos de xente que cruzo na cai. La confianza na vida sustitúise pola confianza NES COSES de la vida. Parez un pleonasmu, per non. Les coses son eso, coses, medios y non fines. La confianza NA vida nun parez tener utilidá práctico mas, por embargo, ye poderosu motor d’esperanza y realización personales. Si aceptamos la premisa de que too se relaciona nel universu y que ye cierto l’efeutu mariposa como representación alegórico de la concatenación de causes qu’eliminen el conceutu de casualidá, la confianza na vida ye un potente catalizador pa l’algame de felicidá y llogru humanos. Pero nun veo esa allegría nos güeyos de muncha xente. Veo, eso sí, l’espeyu orgánicu d’emociones, les más les veces tarrecibles, gobernando cuerpos de moñecos que baillen al son d’una música que nun elixeron. Persé que trátase d’una vieya historia, la de la esclavitú del home pol home o, meyor, del home pol poder entendíu en sen ampliu.. Poro, ausente la confianza na vida del home, ésti malpenes estrémase d’un oxetu, d’una almañosa alfaya que remanen otros homes que sí saben lo que quieren y cuidense de qu’otroslo sepian pues ¿daveres pensáis que ye casualidá que menos del 5% de la humanidá caltenga el 90% de la riqueza del planeta? Quiciabes tendríemos de definir lo que pescanciamos por riqueza y lo que, bramenti, debería considerase como talo pero eso llevaríamos la reflesión per otros caminos. Lo que m’interesa ye espeyar que, por cuenta esa carencia que cito tamos énte un mar de des-confianza qu’espurre nel mediu social como mancha d’aceite ceizo trayendo, a la casa del home,.los indeseables frutos del miéu y la manipulación. Nun hai tantu que, nenu, confiaba plenamente na vida. Incondicionalmente. Por exemplu, nos Reis Magos o nel murín Pérez, sabiendo qu’un regalu vendría siempre, incluso por diente cayíu. Confiaba de papu sanu na vida y la vida respondíame cola mesma sana moneda. Nun me cuestionaba los caminos polos que vendríen allegríes o penes, el bien o el mal, créditos o deldes. Cenciellamente confiaba y, maravillosamente, el puzzle de la vida componíase amañoso, concasando le pieces p’amosame la belleza y la responsabilidá. Cuando crecí perdí la inocencia y la confianza. La filosofía de los porgüeyos arrequexó a aquélla otra. La programación que se fixo foi mui potente: la xente ye malo, la sociedá ye malo, nada ye gratis, ensin trabayu nun hai recompensa, too cuesta, hai que lo ganar con sudu, dispara primero que te tiren, perres manden... Na radio oyía un canciu que dicía: “La vida toa son clemencies, nun te vaigas enfallar, y si nun vas el primeru darréu vante a arreblagar. Esmana, nin, esconsoña, la tierra, l’aire, y la mar son de xente reguileto que sabi coroniellar. Xunta l’esfuerzu y l’aforru: naide ayuda si nun das y como nun espabiles van dir dexándote atrás. Vamos, collaciu, da-y duru si na vida quies trunfar fuxan méndigos y probes, nun conozas caridá...” Por supuesto, la confianza na vida nun ye pose babayo de contemplación empastranao. Tampoco complicáu mecanismu d’artificiu mental o disciplina castrense. Ye daqué cosa tan fácil qu’asusta. Confiar na vida ye SABER, pero daveres, interiormente y con lletra grande, que tolo que te venga, lo que te traiga ‘l decurrir temporal, SIEMPRE tien un bon propósitu, un determináu fin que mui bien podemos desconocer pero que nun va ser menos real no bonal. Con esos sucesos felices, doliosos, frustrantes, tarrecibles... con too ello y con más, algamaremos los materiales colos que costruir eso que llamamos “el yo”. Si non confiamos na vida, la viviremos como un infiernu, un llugar de destierru, un papel de función de teatru nel que’l personaxe que representamos y, poro, “vivimos” moverase pel escenariu al petite de pures emociones animales y ensin el nuesu control. Eso nun ye vivir, ye sobrevivir. Les consultes de psicólogos, psiquiatres y otros terapeutes de lo espiritual tan enllenes de xente ayeno a sigo mesmo. Nun confiando na vida bucamos aseguramos un futuru tan inesistente como el (falsu) presente que se pretende vivir. Poro, al llevantamos pola mañana nun atopamos razones poles que sorreir y damos los bonos díes énte l’espeyu al empar qu’agradecemos la nueva oportunidá de vivir, plenamente y en presente, el día que ñaz irrepetible, xenuinu y desafiante. Abasamos los piés hasta la cafetera, tomamos el desayunu, aseámonos y mangámonos l’armadura que xulgamos comeniente pa protexemos na llucha diario qu’entamamos, pa defendemos o p’ atacar, de la qu’afogamos en problemes irreales vivíos como ingrientos sables a puntu atravesamos. Nestos términos, poca xente se decata del potencial de la confianza na vida. De lo real y funcional de les lleis universales que gobiernen la esistencia. De lo eficiente de los mecanismos que solo unos pocos conocen porque se molestaron en entregase a la vida ensin condiciones. De papu sanu. Con confianza. Con fe. Nun sé cuales lleciones traeis a la vuesa vida p’adeprender, pero sí sé qu’ente elles nun tenéis porqué doctoravos en dolor, en tristura, precariedá o probeza. O pueque sí. Too depende de lo (muncho o poco) que confiéis na vida. Costante Alvarez.