Xente qu'anda perequí :-)

jueves, noviembre 08, 2007

BIÓLOGU D'A 25

04.06.2007

Cabu d’años, venticincu

=======================

¿Vistis, dacuando, una fola

frañer toa engafentada

el banzáu que la separta

de la tierra que-y namora?

Asina ye la XI, camarada.

Vida primero y más nada.

El vienres tuvi l’allegría de volveme inda más mozo de lo que yá soi. La XI promoción de biólogos aconceyamos na facultá del Cristu pa gloriar del tiempu y los collacios, ausentes y presentes, en risión d’esi tiempu humanamente inhumano qu’afara l’alma del más pinchu en cuantes que lu dexes. Un cuartu de sieglu nun ye tanto como pa facete olvidar les cares d’aquellos guah.es de biolóxiques (vida abierto y porvenír inmensu) en cata d’un llugar baxo’l sol de la vida y la esperanza de los años de la transición, allá al final de la década de los 70. Y foi curioso ver cómo los gueyos d’ellos yeren los mesmos que recuerdo. Cómo los modos y maneres, quiciabes dulcificaos pola esperiencia, tamién los mesmos. Cómo, baxo les capes de rimel y collorín d’elles, o los afeites d’ellos, el nenu revolvicu que xubía al Naranco en cata flores o clasificaba bichos p’amestar a la coleción, sigui vivu.

Pueque les ñeves del tiempu albaren d’algunes vidayes. Que fixeren l’apriorísticu camín de la vida esboligoso o traicionero. Qu’aquel trunfu esperáu de la vida inda s’espere. Pueque too aquello polo que fuimos a vivir nun fuera otro qu’una (piadosa) engañifa pero equí tamos, toos unos, presentes y ausentes, en testimuñu de vida y vida recreada.

La (mala) fama d’estes reuniones ye merecío. Yo tarrecía xunime con aquellos que, depués venticinco años, xulgaba perfeutos desconocíos fuera de la tópica. Pero’l milagru ocurrió.

Ye daqué cosa qu’agradezo de la mio carrera de biólogu. La falta corporativismu. La llaneza. La normalidá. Cuido que cuando la promoción correspondiente de Derechu me llame pa la reunión de los venticinco nun voi dir. Esos son otru mundu. Nun m’interesen les medalles y lo muncho grande del currículu personal en cata la gloria, siempre efímero. Nunca escaeceré que, primero de too, soi biólogu, ello ye, un interesáu pola vida enantes que de la guerra nel diferendo, la llucha de trinchera procesal o l’enzancu xudicial.

Y muncho d’ello adéldolo a estos mozos de la XI. La promoción infatigable que sigui, mundu alantre, cuala fola namorada de la tierra.

Costante Alvarez