Xente qu'anda perequí :-)

jueves, noviembre 08, 2007

L'ARRIBADA '07

18.09.2007 Mundu Perfeutibilis

Daveres yera atenrecedor (que non tarrecedor) ver y oyer la ponencia na mesa de la sidra. N’Arribada sonó la señardá d’aquellos amos del primordiu revolvicu asturianista, güei atoxigaos de gota, canes y poques ganes. Oyer echar la culpa a la nomenklatura sozialista, a la FeSeA y a la camada fíos de puta de políticos del 68 que hoi estren, nepotica y clientelarmente l’universu involutivu asturianu dami rebelguinos si lo diz ún que parez tan parte del problema que critica como lo son aquellos otros gafientos que cita en desesperu.

Quiciabes na llamuerga en que sapozamos tengamos toos daqué de culpa. Quiciabes tolos umbeligos sían reondos y, pa sorpresa de toos, esi famosu enemigu tenga una cara más amiga de lo que parez. Asina que mientres ún defendía la sidra como fonte lliteraria, infancia en Somió con güela sidrera y mocedá consumío en vieyera gotoso; otru penaba de los tiempos de trabayu na conseyería comunistono y xusticiero; otru, de les vieyes hestories en chigres de per Carreñu, La Villa y Xixón; Gonzali aburría y el más muzu agua traía, paiciome velos a toos, a toos en xunto y colación, naquelles fiestes de la Cultura que se facíen nel branu xixonés de la transición na carbayera del Tragamón, cabo Cagüeñes, referviendo idées revolucionaries al son d’un Vitor Manuel recién conversu al euroComunismu.... Aquellos panfletos d’una xunta de directores de cine asturianos que diben recuperar la memoria hestórica d’una Asturies dixebriega de cuando Gonzalo Peláiz, y Doña Urraca l’asturiana, y Pelayu el non-vasallu...

Nesi intre. Nesi puntu de la vida, l’Arribada algamó l’altor que m’esperaba. Trenta años nun son nada y muncho menos nel asturianismu de polvu y sidra vieyo. Trenta años de quexes. Trenta, d’esperimentos valeros y otros tanto,s col so I.V.A correspondiente, de desenfotu.

Una pena que nun se decate esta xente de que la fuerza d’esos que critiquen (y a los que yo nun vo defender) nun ta nuna maldición atávico del pueblu asturianu domáu por suevos o romanos, non. Ye más bien la falta de xacíu desinteresoso. Digamos de sentíu común no xeneroso pa colos proyeutos integradores. Un pasáu de derrota que se repite cada vuelta menos doliosamente porque, hai que lo dicir ya qu’ellos non lo dixeron, la sidra, de la qu’empeora, adurmi ciencia y conciencia de lo urxente y lo necesario, de lo asturianista, de lo asturianero, de l’Asturia-nada.

Prestosu esti día 17 de l’Arribada.... a nengún sitiu

Costante Álvarez