Xente qu'anda perequí :-)

jueves, noviembre 08, 2007

ENTRUGA

14.09.2007

Acaben les vacaciones y sigui la xente enfotao con cazurros radikales y babayaes de politica-fictio. Prueba de que la estupidez masificao ye inmune a Mr Propper... Ye lo qu'hai. Sicasí acabo alcordame que... ... ...Mio muyer entrugábame na nueche d’hai unes feches el porqué de tar señardosa por nun pertenecer, agora, a una asociación d’esporpolle espiritual de la que foi miembru. Quería que-y diese dalguna opinión que complementase a la yá que tenía. La cosa yera que’l mensaxe d’aquella xente inda-y resonaba, a diferencia de lo que fixeren otros mensaxes y otres esperiencies peles que pasare dende hai bien de tiempu. En realidá tolos mensaxes son unu y toos esos “unu” son diferentes. Ye una paradoxa y una realidá (por supuesto, pa min) que se desplica bien si caltenemos que la diversidá nun ye otra cosa que la espresión de la unidá afayandose a la necesidá-realidá nacíes de la unidá. Sabemos (o tendría de sabese) qu’ ún y ún ye ún.ún Los sentimientos y les emociones son cosa puramente animal y, poro, cinquen a lo humano pescanciao nel sen puramente material. Nesi aspeutu de la complexa personalidá humano la esmolición (de mio muyer) por nun tar en determináu llugar tien que ver más colo emotivo que col mensaxe. Poro, hai que partir de la conciencia de la emoción y desandar el camín qu’aquélla desfila. Nesti casu xulgué que la cosa podría dir pol sentimientu de perda de familia qu’esperimentaría mio muyer al quedar hai poco sin pá y asistir al descensu imparable de la costana de la vida que sufre so má. El decatase de que’l formientu, el yeldu que fexo d’un ensame xente (hermanos y parentela cercano) una familia tá escosando llévala a un entamu d’ incertidume que necesita ser espayao. Cuando enanties conociere otres realidaes, otros puntos de vista y esperiencies, el desamparu potencial non esistía y, poro, la implicación gragario de pertenecer a un ensame xente con mesmos esmolecimientos y enfotos (remiella de familia) nun esistía y los mensaxes, masque bonos, esvariaren. L’animalidá humano tien muncho de gregario y d’ello ñaz abondo del ésitu adaptativu homínidu. Poro, son tan importantes les relaciones emocionales implicaes en conceutos de socialización y pertenencia grupal. Pero siendo esto cierto, nun lo ye menos el fechu de que, bramente, siempre vamos tar solos énte lo sostancial de la esistencia. El raigañu de la esperiencia humano siempre ye individual, egóico, unixénito. Tou cola del yo y vuelvi al yo y, nesi camín, tan los otros arriqueciendo la esperiencia gnoseolóxico colo positivo y lo negativo de la socialización. Lo positivo y lo negativo que nun son coses xebraes, insisto, pues pertenecen a un mesmu campu esperiencial. Esto empata col fin caberu de la esistencia humano y tien que ver, tamién muncho, cola repetición d’esistencies últimes qu’ultimen la cabera esistencia. Hábil (ye un dicir( xuéu de palabres que diz más de lo que parez. En fin, comprendo que ye difícil aceptar que dende l’entamu de la vida a la so acabación tou esi camín (penes y/o gayoles) nun ye otra cosa que’l desendolcu d’un compromisu o contratu previu a la esistencia del yo humanu. Y ye difícil aceptalo porque ello implica cierta dosis d’introspección, meditación y creencia, pequeña dosis de fe que, dafechamente, concasa mal cola ciencia que ye, nun tengo dulda dala, otra clase de fe pero con meyor y mayor propaganda. Aceptar aquella premisa, axiomáticamente, podría facemos entamar a columbrar el verdaderu sentíu de la vida, polo menos, nel nivel personal. Costante Alvarez