Xente qu'anda perequí :-)

jueves, noviembre 08, 2007

BURRINA

Veo a la mio burrina ...

...pacer el práu y glorio nello. La menacia d’estinción de la especia va tiempu que pasó y préstame sabelo pues, como animal de compaña, ye escelente. Amás d’aforrame tiempu, al nun tener de tar tanto al gadañu, dame delles lleciones prestoses de comportamientu, amosándome lo intelixente y, poro, lo inxustu de la comparanza colo testerono y inorante. Y, de pasu, fai que me decate de la maravía de la vida.

Viéndola a la xera traigome a la mente l’entamu de la condición burrístico ¿Cuándo entama la so naturaleza? Como biólogu sé razonablemente bien tolo que cinca a la ontoxénesis, los previos pasos de meiosis, gametos y tol camín hormonal que va regular l’añeramientu del embrión y el so entamu como ser independiente de la má. Pero ye que el saber cómo se fai, digamos mecánicamente un burru, non desplica la so naturaleza, digamos tamién, espiritualmente burrístico. Va tiempu que conozo de la gran llaguna d’inorancia de la ciencia nel campu de la desplicación del orixe de la vida. Hai muncha, bayurosa, a veces daveres inatalantable, información del cómo ye l’esporpolle de la célula eu y procarióta, la cadarma fina, los orgánulos, la matriz, de Golgi y compaña... Sábense les rutes metabóliques, sábese de l’aición d’enzimes y coencimes, del acople entrópicu de reaiciones y la maravía del relox de la vida que marca la duración de la célula eucariótico per aciu l’amenorgamientu teloméricu de dellos cromosomes. Ye como estripallar un automóvil aportando al menor de los engranaxes, a la más piquiñina tuerca. Lo malo ye que si axuntamos toles pieces del coche nel so orde lóxicu y eficiente, podremos arrancalu y conducilu mientres que por más qu’axuntemos los componentes bioquímicos d’una célula nun vamos tener más allá d’un sacu membranosu valero, inútil tanto funcional como aparente. La inxeniosa teoría del científicu soviéticu Oparín, que formuló l’aniciu de la vida nuna hipotética sopa d’elementos químicos sometía a radiaciones, calor, descarges llétriques y presión, too ello n’ausencia d’osíxenu, y les prebes d’Oró et al. que, neses teóriques condiciones reproducíes en llaboratoriu, algamó complexos carbonaos tales como aldehídos, bases pirimidíniques y dalguna otra cosa, nun son más que palos de ciegu que posponen la desplicación d’esi hipotéticu, estrañu y estraordinariu “quintu” elementu alquímicu que fadría “vivo” lo que de sigo ye “muerto” neto que camudaría plombu n’oru.

Esta constatación ye incómodo pa la ciencia y, puesto que nun algama solución a cómo ye qu’un ensame d’elementos inertes entamen a tener eso que se conoz como “vida”, cenciellamente lo inora. Y tovía ye más incómodo cuando ún de los suyos, de los académicos, del grupu bruxos con carné de ciencia y llicencia pa matar garra ‘l camín heterodoxu en cata una desplicación. Too esto, por ver a la mio burrina paceme ‘l práu.

Cuando al fin descubres el cómo (por supuesto al marxe de la ciencia-ciencia) tou entama tener sentíu y nun puedes facer otra cosa qu’emponderar la obra del criador. Esto dellos nun lo llamen ciencia, ta claro, pero ye un asuntu d’opiniones. Ñego la mayor d’alxudicar el monopoliu de la opinión sensato a quien se diz científicu porque un papelín alministrativu lo diga A min diéronmelu pero nun so tan soberbiosu pa considerame con esi monopoliu. La ciencia, en sentíu ampliu, ye cosa anterior al home, quien solo desenvolvió el conceutu. Los fechos “científicos”, el “background”, son preesistentes al home y la so industria. El mundu nun esiste poque lu definamos. Húbolo primero del home. Hailo. Va siguir habiéndolo ensin nós.

Por cierto. Inda nun descubrí porqué a la burrina présten-y tantu les fueyes del desmayu y el lloréu. Tiénmelos masacraos.

Costante Alvarez