Xente qu'anda perequí :-)

jueves, noviembre 08, 2007

DIBA POR PAN...

16.07.2007 Cuntábame un asturianista desembarcáu n’IU que lo del nacionalismu (asturianu) yera un espeyismu. Que bona xente dexose caltriar osmóticamente por idées importaes, acidanes y ayenes. Home, paiciome daqué desaxerao. Cierto que lo de idées ayenes, acidanes y importaes nun dexa de ser daqué cosa predicable de too pues tolo que sabemos, ya inda lo que maxinamos, suel fundir raigaños n’esperiencies y conocencies ayenes mecío too con considerances personales. Y, amás, lo importante daveres ye lo que la xente piensa y actúa. La “ordinary people” pasa de nacionalismu asturianu, y si me pinches, tamién de beibol y de l’asturianía entendío como degorriu dixebriego. La xente ye asína: una oveya imperfeuto.

Nun me cuesta gota creer que si el franquismu toviere-y echao güevos al asuntu de la democrácia inorgánico taríen agora nel poder democráticu de la nación si vese obligaos a pasar pola famosa “transición” y el P$O€. Porque la xente ye asina: quier, perriba de too, seguridá. Quierla xurídica, claro, pero tamién personal y social. Vamos, que lo d’izquierdes y dereches cai como que mui alló del mundu real. Conozo a xente de dereches que-y saquen un cuerpu de ventaxa al mas bermeyón de PCUS hestóricu y, paradóxico, isquierdosos que en cuantes rascuñes un migayu te canten el cara al sol o te reciten el Mein Kampf en versión habanero. Too pura pose y cuentu pa engañar a los nenos-homes con síndrome “Piterpán”, babayos que vivin un sieglu venti ún con idées emprestaes del diecinueve (sieglu).

Porgüeyos, amiguín. Trátase d’eso. Repartir el panchón de forma amañoso abondo como pa que nun te queden namai que migayes o corteya mauriento. Dicho lo cualo fainme reir bien esos que vienen a pidime un votu de confianza pa nun sé qué guapa sociedá asturiano y sozializante, de muncho igualitarismu y poca tortiella pataca.

Reconozo, sicasí, que fain falta soñadores pa que’l mundiu “evolucione”, Pero primero de too habría de sabese lo que significa eso pa caún. Sospecho que pa dellos esa evolución involuciona a la cueva de Platón ensin Platón nin fueu.

Costante Alvarez